Tijdigheid eerste betaling uitkering
Ons streven is dat de klant die tijdig zijn uitkering aanvraagt, binnen vier weken nadat het recht op de uitkering is vastgesteld (bij de Wajong achttien weken na de aanvraag), een eerste betaling op zijn rekening heeft staan.
Financiële rechtmatigheid
Overheden en organisaties die met publieke middelen worden gefinancierd, dienen zich bij de besteding van deze middelen aan onderliggende wet- en regelgeving te houden.
Klanttevredenheid
We meten de klanttevredenheid twee keer per jaar. De met het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) afgesproken normen voor klanttevredenheid zijn een 7,0 voor uitkeringsgerechtigden en een 6,3 voor werkgevers.
Klachtintensiteit
Klachten zijn alle uitingen van ongenoegen over een gedraging, handeling of nalatigheid van (een medewerker van) UWV. Het aantal ontvangen klachten over uitkeringsbeslissingen zetten we af tegen het aantal genomen uitkeringsbeslissingen.
Bezwaarintensiteit
Wie het niet eens is met een beslissing van UWV, kan een bezwaar indienen. Als we het aantal ingediende bezwaren over uitkeringsbeslissingen afzetten tegen het aantal genomen voor bezwaar vatbare beslissingen, zien we de bezwaarintensiteit.