Personeelsbestand
UWV staat ook in 2021 voor de opgave veel nieuwe medewerkers te werven. We hebben relatief veel oudere werknemers in dienst en daardoor te maken met een toenemend aantal pensioneringen. Daarnaast zijn er extra medewerkers op kritische functies nodig.
Goed toegeruste medewerkers
We verwachten van onze medewerkers dat ze klanten, relaties en collega’s met respect benaderen, openheid betrachten, hun verantwoordelijkheid nemen en hun professionaliteit blijven ontwikkelen.
Vernieuwen en vereenvoudigen ICT-landschap
In de afgelopen jaren hebben we conform het UWV Informatieplan (UIP) de continuïteit en stabiliteit van ons ICT‑landschap verbeterd.
Informatiebeveiliging en privacy
UWV biedt steeds meer dienstverlening digitaal aan en verwerkt veel persoonsgegevens die ook digitaal toegankelijk zijn. Burgers moeten erop kunnen vertrouwen dat persoonsgegevens bij UWV in veilige handen zijn én rechtmatig gebruikt worden.
Doelmatigheid en rechtmatigheid
We willen al onze klanten een zo goed mogelijke dienstverlening bieden en tegelijkertijd uitvoering geven aan onze afspraken met het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) en de prioriteiten die we onszelf gesteld hebben.
Doelmatigheid
UWV wordt gefinancierd uit publieke middelen. Die middelen willen we uiteraard zorgvuldig en verantwoord besteden.
Rechtmatigheid
Al onze handelingen moeten rechtmatig zijn, in overeenstemming met de geldende regels en besluiten.
Kerncijfers
Dienstverlening gericht op werk
In dit hoofdstuk gaan we nader in op de resultaten van onze op werk gerichte dienstverlening (zie ook hoofdstuk Dienstverlening gericht op werk in het viermaandenverslag).
Arbeidsbemiddeling en re-integratie voor WW’ers
Deze paragraaf van de publieke bijlagen bevat aanvullende informatie bij hoofdstuk Dienstverlening gericht op werk, paragraaf Arbeidsbemiddeling en re‑integratie voor WW’ers in het viermaandenverslag.