Burgers ervaren dat de overheid – en ook UWV – de menselijke maat in bepaalde opzichten uit het oog heeft verloren. In de samenleving, in de politiek en bij onze eigen medewerkers is er steeds meer vraag naar en aandacht voor een overheid die meer oog heeft voor de menselijke maat. Voor UWV is dit aanleiding om een nieuw dienstverleningsconcept te ontwikkelen, waarin de mensen die van ons afhankelijk zijn centraal staan. We vinden het belangrijk dat burgers, werkgevers en ketenpartners UWV ervaren als één organisatie die werkt vanuit zijn maatschappelijke opdracht, binnen de wettelijke kaders, met oog voor de menselijke maat, in een goede balans met efficiency en onze controlerende taak. We streven naar gemakkelijk toegankelijke, passende en consistente dienstverlening, waardoor iedereen zich gehoord, gezien en geholpen voelt. We vinden het belangrijk dat duidelijk is hoe mensen in contact kunnen komen met UWV en voor welke soorten dienstverlening ze bij ons terechtkunnen. We bieden daarvoor één loket dat zowel digitaal, telefonisch als fysiek kan zijn. Mensen die gebruikmaken van onze dienstverlening, ervaren een drempelloze reis door UWV heen. Ook zetten we ons in om mensen verder te helpen als dienstverlening van meerdere overheidsorganisaties nodig is, zodat ze de overheidsdienstverlening zo veel mogelijk als eenduidig ervaren. In 2022 starten we met de implementatie van dit nieuwe dienstverleningsconcept.