Vernieuwen en vereenvoudigen ICT‑landschap
Het ICT-landschap is essentieel voor onze dienstverlening. De afgelopen jaren hebben we de stabiliteit en continuïteit ervan verbeterd.
Informatiebeveiliging en privacy
UWV biedt steeds meer dienstverlening digitaal aan en verwerkt veel persoonsgegevens die ook digitaal toegankelijk zijn. Burgers moeten erop kunnen vertrouwen dat persoonsgegevens bij UWV in veilige handen zijn én rechtmatig gebruikt worden.
Beheersing van kosten en risico’s
We willen al onze klanten een zo goed mogelijke dienstverlening bieden en tegelijkertijd uitvoering geven aan onze afspraken met het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) en de prioriteiten die we onszelf gesteld hebben.
Doelmatigheid
UWV wordt gefinancierd uit publieke middelen. Die middelen willen we uiteraard zorgvuldig en verantwoord besteden.
Risicobeheersing
UWV heeft te maken met een omvangrijke veranderagenda bovenop een complexe bestaande dienstverlening en bedrijfsvoering. Dit vraagt om een intensieve beheersing van risico’s in alle lagen van onze organisatie.
Kerncijfers
Ontwikkeling dienstverlening
In dit hoofdstuk gaan we nader in op het aantal contacten met UWV via de telefoon en via onze websites en op de klanttevredenheid (zie ook in het achtmaandenverslag hoofdstuk Ontwikkeling dienstverlening).
Contact met de klant
Deze paragraaf van de publieke bijlagen bevat aanvullende informatie bij hoofdstuk Ontwikkeling dienstverlening, paragraaf Contact met de klant in het achtmaandenverslag.
Klanttevredenheid
Deze paragraaf van de publieke bijlagen bevat aanvullende informatie bij hoofdstuk Ontwikkeling dienstverlening, paragraaf Klanttevredenheid in het achtmaandenverslag.
Dienstverlening gericht op werk
In dit hoofdstuk gaan we nader in op de resultaten van onze op werk gerichte dienstverlening (zie ook in het achtmaandenverslag hoofdstuk Dienstverlening gericht op werk).