In 2020 hebben we meer dan ooit laten zien wat UWV kan en hoe professioneel en betrokken onze medewerkers zijn. Ze hebben zich in snel tempo aangepast aan de nieuwe situatie en zijn erin geslaagd om onze dienstverlening grotendeels overeind te houden. Onze ICT‑medewerkers hebben ervoor gezorgd dat alle UWV’ers binnen de kortste keren van huis uit het werk konden voortzetten en de dienstverlening op afstand zo veel mogelijk konden continueren. Informatiebeveiliging en privacy zijn daarbij essentieel. Intussen liep de reguliere ICT‑dienstverlening aan de organisatie voor het overgrote deel door.
Om onze taken nu en in de toekomst goed te kunnen uitvoeren, zijn deskundige medewerkers en een goede interne organisatie van groot belang. We hebben in 2020 veel nieuwe medewerkers geworven. We vinden het belangrijk dat medewerkers goed passen op de plek waar ze werken en dat ze hun werk goed en met plezier kunnen doen. Daarom investeren we in een open cultuur, leren en ontwikkelen, zelfregie en diversiteit. Via de UWV Kennisagenda ontwikkelen we kennis die helpt om de dienstverlening en het vakmanschap van UWV’ers te verbeteren. Adequate ICT is bij alles een randvoorwaarde. De toenemende rol van dataverkeer vraagt om extra aandacht voor informatiebeveiliging en bescherming van privacy.